POKOPETS

Hej det hära stog på panfu bloggen läs det;)

Hej igen alla pandor,

Kamaria kom precis hem till mig. Hon är helt uppe i varv, för hon har fått ett brev från sin väninna Eloise. Men jag låter henne berätta själv vad som är på gång.

Ähumm, ja, hej på er alla! Ja ni får ursäkta, men jag är lite… ja, uppe i varv… Det kanske är bäst om ni själva får läsa brevet jag precis fått från Eloise:

Kära Kamaria,

jag har inte kunnat svara på ditt brev förrän nu. Tyvärr har jag tråkiga nyheter: den onde Bonez reser världen runt och samlar ihop sällsynta och utrotningshotade djur – de kallas pokopets!!! Han ska sälja dem till en leksaksfabrik och bli rik! Jag har försökt stoppa honom på alla sätt, men jag är inte stark nog för att rå på honom. Som tur var hann jag varna skötaren av vilddjursreservatet i tid, så han hann rädda alla Makalotis från Bonez. Men för att rädda alla pokopets behöver jag din och alla panfupandors hjälp!!! Här är min plan: på väg till leksaksfabriken kommer Bonez och de inspärrade djuren flyga med sitt flygplan rakt över Panfu. Jag ska smyga mig ombord på planet och tvinga Bonez att nödlanda på Panfu! Så att djuren har någonstans att bo behöver jag din och alla pandors hjälp att bygga en lada. Så berätta om min plan för alla pandor och be dem om hjälp! Det är ett nödfall!

Din vän Eloise

Den stackars Eliose är säkert helt utom sig. Hon har räddat hundratals djur tidigare och hon har aldrig bett någon om hjälp. Inte ens när hon räddade Makalotisarna. Eloise lyckades hitta de allra sista exemplaren, som var jagade på grund av sin speciella färg på pälsen. Hon har rest ensam runt hela världen, och hon går inte av för hackor, det kan jag säga er! Hon startade ett reservat för vilda djur, och sedan dess har hon arbetat för djurens skydd och rätt.

Hmmmm, men den onde Bonez är en slug rackare. Han är för svår för Eloise att besegra ensam. Men var inte orolig Kamaria! Även om Bonez är slug och elak så är vi panfupandor modiga. Vi klarar allt tillsammans! Nu ska jag berätta om det här för Max, sedan berättar vi det för hela Panfu.

Håll höjd!
Ella
och Kamaria


Och här är veckans stiler:)
← Snygga va???!:P
Okej! Så det alltså pokopets som är dom nya husdjuren:O:)

Hoppas det:P

Håll höj!!!!

/Pomis

Kommentarer
Postat av: Malin

jag undrar hur du skriver på en bild som du har lagt in te.x när du läggade in på bild på karmira och så stog det ååå inte vänta igen. hur gör du det??????



glöm tinte användarenamnet Mallan2 och lösenordet polly123

2010-03-15 @ 15:48:38
URL: http://coolamalinbloggse.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej bra:)

När ska du göra det för jag behöver det väldigt snabbt=)



SKYNDA DIG:=)

2010-03-15 @ 16:49:49
URL: http://coolamalinbloggse.blogg.se/
Postat av: claire

Hi pomis,

there's a competition on the german panfublog, they are looking fpr the best blogger, and we're one of the candidates - we would be very grateful if you (and maybe some of your firends) could vote for us on http://blog.panfu.de/ -the question there is "Which blog is the best ?"

with love,

claire

2010-03-16 @ 14:34:05
URL: http://kflfjblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0