Hur man tar kort med datorn



Hej!



Nu ska jag ha ett inlägg om hur man tar kort med datorn så här gör man.

1: Ha frame den bilden du vill ta kort på Tryck på Prt Scr ( Print Scren) så har du tagit kort.

2: ta fram ett ritprogram. Jag har .se



3: Sen trycker du på Redigera så står det Klistra in tryck där så kommer bilden du tog fram
    Det kan se ut så hära.



 Vill ni bara ha med en speciel sak på bilden så gör ni så hära.

 Tryck på markera allt 



 Sen så markerar du den bilden som du vill ha. Och drar upp den till det vänstra hörnet längst upp.
 Så hära.
   

Sen går ni ner till det högra hörnet längst ner.


 Sen är det en liten blå fyrkant där nere i hörnet håll in mus knappen så att det ser ut så hära            sen drar  du upp  hella rutan tills det kommer till bilden du tog kort på då ser det ut så hära.
 





Sen får man spara. Vart du sparar den det vet inte jag för det är ju olika på alla datorer.
 Hej då ses imorgon!
 
 / Panfupandanpomis
















































Kommentarer
Postat av: ippaf

Tack vare dig lärde jag mig det här!!!!!!!! TACK! TACK! TAAAACK! =) <33

2009-10-29 @ 17:32:06
URL: http://pandanippaf.blogg.se/
Postat av: andrea

Eeeh...

Pomis?

Hur trycker man på

Prt Scr (Print Screen)?

Snälla svara så blir

jag :)

2009-11-06 @ 20:27:20
URL: http://svartflagga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0